Mötet på AF igår

Igår kl. 12.00 var det ett obligatoriskt informationsmöte på arbetsförmedlingen för oss som är med i "Ung jobbgaranti", det var inte så många som var där, antar att de flesta var på mötet innan.

Vi skulle lämna in våra cvn och personliga brev för snabbanalys och sedan fick vi tillbaka dom med ändringar vi ska göra osv.. Dom berättade även att på måndag ska vi öva intervjuträning på AF kl. 13.00 och på tisdag ska vi få träffa 12-15 olika arbetsgivare, lämna ut våra cvn och bli snabb intervjuade. Det ska bli spännande! Det handlar om praktikplatsen som sedan kommer att leda till jobb om dom trivs med en, så det är väl bara att köra.

Jag tog också upp med en handläggare på AF att jag inte alls är nöjd med min handläggare eftersom att hon aldrig hör av sig till mig, får ingen ny handlingsplan.. ingenting. Handläggaren tyckte att det var tråkigt och skulle se till att hennes chefer ringde upp mig så att jag kunde berätta allt för dom, istället blev det så att hon ringde mig (lämnade ett meddelande på min telefonsvarare) och berättade att hon hade ringt sina chefer och bett om att få bli min handläggare istället! Kul va? Det känns som att allt går åt rätt håll nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0