Min tid på sjukhuset i text och bild!

I måndags gick jag till min husläkare för att kolla vad jag hade varit för sjuk osv.. och det visade sig att mitt CPR (sänkan) var jätte hög och hon skrev direkt en remiss till akuten på Danderyd. CPR:et låg på 375 och det ska ligga under 10. Åkte dit fick ta nya prover och dom satte in en plastslang i armen på mig om jag skulle behöva medicin (första bilden). Efter ett tag fick jag träffa en läkare som frågade mig frågor och klämde på min mage. Han sa att jag troligtvis skulle få åka hem men vi väntade först på svar på proverna. Eftersom att läkaren sa att jag kanske skulle få gå hem så bad jag en skötare  att ta ut plaströrsgrejen ur min arm. Jag fick sitta i väntrummet och efter en stund flyttar dom mig till en säng. Jag förstår ingenting och efter yttligare ett tag berättar dom är proverna är inte alls bra och jag måste stanna där över natten. 

Innan jag kom till min avdelning, avdelning 61, våning 6 rum 8:1 så gjorde jag ultraljud och allt såg bra ut.
Synd för mig att jag bad en skötare ta ut min plastslang för då fick jag ju en i höger arm istället med dropp eftersom att jag skulle fasta. Lyckades kanske sova 2 timmar den natten.

Morgonen efter ringde jag mamma för att prata lite sedan bestämde hon sig för att komma och hälsa på mig, när hon kommer tar dom nya prover på mig och dom var fortfarande inte bra plus att jag hade fått reda på att min lever inte mådde så bra heller. Tiden gick och min bror kom också för att hälsa på, ingen av oss visste om jag skulle få komma hem eller inte. Jag fick träffa läkare efter läkare efter läkare, ingen hade någon aning om varför mitt CPR var så högt när jag mådde "så bra" ändå. Fick ta mer prover ingen på samma saker och då hade jag inga mer ställen att ta prover på eftersom att dom har punkterat varje ådra jag har. Så det blev jätte jobbigt med det sista proverna. Efter svaren på dom proverna fick jag iallafall åka hem, antar att CPR:et hade sjunkigt lite mer. Dom tog ur plastslangen och bort med droppet så skulle jag få gå och äta, väljer vad jag vill ha och kollar sedan på min arm då rinner det blod över hela armen. Fick lägga mig ner igen och andas eftersom att jag inte klarar av sånt och så fick dom plåstra om mig plus att sköterskan var snäll att hämta in mat till mig.

Bilder från sjukhustiden.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0