Plugga, jobba, plugga, jobba...

...plugga, jobba, plugga, jobba.. det är frågan? Hatar att man måste ha 3 års erfarenhet av alla jobb man söker, kan dom inte ens fundera över att ta in någon ung person på ett litet samtal för att se hur dom är även fast dom inte har någon erfarenhet av jobbet alls. Det känns som att vi måste fortsätta plugga, plugga och plugga för att nå upp till alla mål som står i annonserna - Du MÅSTE kunna det, annars vill vi inte ha dig - tack och hej!

Tänk om jag är trött på att behöva plugga, jag kanske vill jobba men får inte för att jag har gått media? Är det de allt handlar om? Att gå media är tydligen sämst eftersom att man inte får något jobb om man inte skulle plugga vidare i flera år. OM man kunde backa tillbaka tid och ändra saker så hade jag valt att plugga något helt annat, hade nog haft ett helt annat liv - men nu är jag här idag, arbetssökande, har gått media, livet står still..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0