Utekväll med Kimmen!

Mötte upp Kimmen i Centralen igår runt 21.20 och jag hade sett i tdinigen att det var Earth Hour konserter lite här och var men dom slutade halv tio så det var ingen idé. Vi gick vidare mot Moda men när vi väl kom in såg inte ingen sittplats alls så vi gick därifrån. Vi bestämde oss för att gå till Harry b james och det kändes till och med som en bra idé - men icke, där hade vi fel igen. Det var fullt överallt, inte alls en bra dag att gå dit.

Vi fortsätter till Soft kök och bar som liksom namnet var helt SOFT. Fanns jätte många lediga sittplatser tills det rullade in folk runt halv elva - elva. Så vi fixade oss ett soffbord vid fönstret. Det var faktiskt jätte kul att äntligen få gå ut och snacka om ingenting, skratta och må bra. Strax efter elva kom det två tjejer som Kimmen känner som satte sig vid oss, dom var jätte trevliga! Vet inte hur länge vi satt på Soft kök och bar men ett tag i alla fall. Dom andra skulle dra vidare och jag tänkte att det var lika bra att jag åkte hem eftersom att man skulle ställa om klockan och jag visste inte hur det skulle bli med tåg och skit då.

Vi säger hej då och jag stapplar iväg mot tunnelbanan och ser att jag precis har missat mitt tåg så jag fick vänta i 20 hela minuter på nästa. När jag har suttit och väntat i 10 minuter ser jag en tjej gå fram och tillbaka på perrongen och då kom jag ihåg att jag hade åkt med samma buss och tunnelbana in till stan med henne och hon skulle hem samtidigt. Jag såg att hon var extremt full hon hade till och med hål i byxorna och blödande ben. Vi kliver på tunnelbanan hon sätter sig någonstans håller inte koll på henne. När tunnelbanan nästan är framme i Östermalm kommer hon i full fart mot dörren, då tänker jag "Shit hon kommer att spy". Hon kliver ur på Östermalm och spyr det första hon gör och även på fler ställen. Ser hur folk utanför tunnelbanan kollar konstigt åt vänster, förstod att det var lite snusk som låg överallt på perrongen då. Hur som helst det var inte det ända som hände på vägen hem.. Jag kommer till slutstation, rullar ner för rulltrappan och hade ingen aning om när nattbussen skulle gå men när jag kommer ner ser jag att det bara är en minut kvar så jag skyndar mig. Framför mig springer två tjejer för att hinna med bussen, dom bara springer utan att tänka på något så ena tjejen springer in i stolpen som var framför henne, haha. Fy, det var kul just i stunden men det lär ha gjort så jävla ont. Hon såg helt groggy ut när hon skulle på bussen, jag hoppas att hon inte har för ont i huvudet idag bara.

Sedan kom jag på bussen, stod upp hela resan, gick av på min hållplats och kom hem! Tack för en bra kväll Kimmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0