He-he-he-hej kanin

Godkväll och godnatt..
I fredags åkte jag, Olliver plus ett antal personer ut på en ö för att fira midsommar och tälta. Vädret var helt perfekt vilket var otroligt eftersom att det brukar vara skit väder på midsommar. Det är alltid fint med lite omväxling.
När folk har frågat mig vad jag vill göra på midsommar så har jag svarat, "jag vill vara med vänner och bekanta, sitta vid ett långbord och äta mat, dricka och sjunga visor". Trodde jag att det skulle bli så, nej! Men vet ni vad? Det var exakt det som hände och det var OTROLIGT kul, härlig stämning, alla var glada.
Vi sjöng en omgjord sång där man skulle sätta på sig papperstallrikar som öron, sockerbitar som tänder, två plast shotglas som ögon och en plastpåse som hatt. Haha, det var intressant men kul, många såg helt crazy ut.

Alla hade fått varsin lapp där det stod att man skulle göra grejer, på min lapp stod det att jag skulle säga ordet "härlig" minst 53 gånger under lunchen, vilket passade bra för mig, så jag sa att allt var härligt hela tiden.
Efter lunchen hade Olliver fixat en tipsrunda med väldigt konstiga frågor. Jag och John var på samma lag så jag lät honom svara på de flesta frågorna, för jag fattade inte så mycket plus att jag var lite rund om foten. Till våran förvåning kom vi på andra plats och fick ägga folk men det värsta var att de som kom på tredje plats fick också ägga folk så jag fick ju självklart ett ägg i huvudet. Då bar det av ner till sjön för att tvätta bort ägget ur håret, det var inte så värst kallt i vattnet men jag föredrar varmt varmt vatten.

Jag la mig inte väldigt sent på grund av vissa saker, somnade någongång runt 06.00 tiden och blev väckt 10.00, så jag var rätt slut på lördagen.
I lördags städade vi bort all skit och tog ner tälten, satt och grillade, drack lite, pratade och hade kul. Sedan började folk åka hemåt och vissa av oss åkte hem till Erik för att fortsätta kvällen med pizza och ett glatt humör.

Idag åkte jag och Olliver tillbaka till Erik för att hjälpa till att städa eftersom att vi inte orkade göra det igår, jag passade även på att stå så mycket i solen som jag kunde och badade fötterna i vattnet. Senare skulle vi alla äta middag tillsammans men det blev inte så på grund av att det uppstod lite tråkigheter så jag, Olliver och Calle/Kalle åkte hem till Olliver sedan ringde vi Sarah och åkte iväg och åt pizza, skrattade och hade det allmänt bra. Sedan gjorde vi inte så mycket mer som är värt att berätta men det har varit en kanon bra dag idag och hela helgen har varit bra så jag är grymt nöjd.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Va roligt, vart var ni någonstans?

2010-06-28 @ 00:14:05
URL: http://tannlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0