Överraskning igår..

Olliver kom hit fast vi hade planerat att inte ses mitt i veckan så det var suuuuper skoj!
Jag lagade någon ny mat eftersom att jag inte visste vad vi skulle äta så det blev bara något snabbt som jag kunde få ihop. Hittade ett recept på nätet;


Gräddig pastasås med kyckling och sallad
2 portioner (+lite extra sås)
ca 7 nystan tagliatelle
olivolja
1 stor kycklingfilé
3 dl grädde
1 ask (250g) körsbärstomater
parmesanost
färsk basilika
salt
svartpeppar
ruccolasallad
Dela kycklingfilén i mindre bitar, stek den i olivoljan hastigt och krydda med salt och peppar. Sätt på pastavattnet och häll i pastan när det kokat upp. Häll på grädden över kycklingen. Halvera körbärstomaterna, riv en bit parmesanost och dela basilikan (är du likadan som jag och inte vet hur man gör det, kolla in Ramsay). Lägg i tomaterna i gräddsåsen. När det är ett par minuter kvar av pastakoktiden, lägg i parmesanen (men spara lite) och basilika i pastasåsen. Lägg upp pasta, kycklingsåsen och ruccola och strö över parmesan.
Gräddig pastasås med kyckling och sallad
2 portioner (+lite extra sås)
• ca 7 nystan tagliatelle
• olivolja
• 1 stor kycklingfilé
• 3 dl grädde
• 1 ask (250g) körsbärstomater
• parmesanost
• färsk basilika
• salt
• svartpeppar
• ruccolasallad

Dela kycklingfilén i mindre bitar, stek den i olivoljan hastigt och krydda med salt och peppar.
Sätt på pastavattnet och häll i pastan när det kokat upp. Häll på grädden över kycklingen.
Halvera körbärstomaterna, riv en bit parmesanost och dela basilikan
(är du likadan som jag och inte vet hur man gör det, kolla in Ramsay).
Lägg i tomaterna i gräddsåsen. När det är ett par minuter kvar av pastakoktiden,
lägg i parmesanen (men spara lite) och basilika i pastasåsen.
Lägg upp pasta, kycklingsåsen och ruccola och strö över parmesan.

Jag hade ingen ruccolasallad hemma så det hoppade jag över, jag la även till lite kycklingbuljong i såsen för att framhäva lite mer smak. Det blev gott och jag var otroligt nöjd och mätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0