En gammal saga

Det här är min saga…


Prinsen och prinsessan i landet utan namn

Vars öden var bestämda,

Tillsammans hand i hand

 

En dag var det dags för ett äventyr på havet

Dagen var vacker men kvällen blev till slutet

Himlen mörkna och skeppet började gunga

Prinsen och prinsessan övergav varandra

 

De trodde på kärleken men smärtan den vann

Skeppet dom seglat kom ej fram i land

Minnena de delat, allt de har gjort,

Är nu blott historia, allting gick för fort

 

Prinsessan hon undrar ”när ses vi igen?”

Prinsen han säger ”låt tiden få visa, jag vill vara din vän

Och glöm ej bort att jag älskar dig än.”

 

Vårt öde är satt jag lämnar dig ej

Du vill ha mig kvar, jag väntar på dig

 

De trodde på kärleken men smärtan den vann

Skeppet dom seglat kom ej fram i land

Minnena de delat, allt de har gjort,

Är nu blott historia, allting gick för fort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0