Kryssningen

I tisdags förra veckan bokade jag en tolvtimmars kryssning på torsdagen för mig och min älskade pojkvän. Båten skulle gå från Stadsgårdshamnen 07.45 så vi gick ut 05.15 för att hinna klä på oss, äta och sen åka iväg till Slussen för att sedan gå en hyffsat lång promenad till hamnen.
När vi kom fram så gick vi och hämtade våra biljetter, åkte upp till båtens ingång och efter 5 minuter fick vi gå på. På båten kollade vi runt vad som fanns och la in våra jackor i ett skåp så vi slapp bära på dom.
Vi var jätte hungriga vid 08.00 men lunch buffen öppnade 11.00 så det var bara att vänta.

Vi hittade ett rum med Nintendo Wii så vi spelade lite bowling, det var kul!
Klockan 09.00 öppnade Tax free så vi gick dit
och titta vad som fanns så vi visste vad vi skulle köpa sen påvägen hem på nästa båt.

Sen äntligen blev klockan 11.00 och lunchen var verkligen efterlängtad. Det fanns hur mycket som helst att välja mellan så vi tog lite av varje. Det var jätte mumsigt och det bästa var att man kunde ta hur mycket vin och öl som helst till maten, det var bara att gå och fylla på :) 
Efter lunchen spelade vi lite andra spel och självklart så spelade vi på spelmaskinerna i hopp om att vinna lite pengar, men nej sån tur hade man inte.


Min älsklingSpelade spel

På båten hem var det lite mer drag eftersom kvällen närmade sig så vi satte oss i en bar köpte lite drinkar
och hade allmänt kul.
Lite senare sa dom i högtalarna att det var karaoke på decket över oss så då gick vi dit för att titta. Det var inte många som ville sjunga. Det var tre stycken som varvade hela tiden. Och dom tre började vi hänga med där i slutet av resan. Dom var trevliga och lite knäppa, men det var kul.
Jag sjöng sommaren är kort med en utav människorna vi hade träffat. Haha, det var lite oväntat men jag gjorde det, vi kunde ha valt en bättre låt men han kunde inte så mycket som jag kunde, det var lite synd.

Vi fortsatte drick och desta olika drinkar så till slut blev man lite rund om fötterna. Man ville tycka att båten gungade för mycket men insåg att det var en själv som vinglade. Men så kan det gå. Jag hade hur trevligt och roligt som helst!

Hade det hur mysigt som helst med Chris på hela båtresan är jätte glad över att vi bestämde oss för att åka på en tolvtimmars kryssning. Trodde det skulle bli kul, men det var över förväntan!

Trevlig resa med Viking Line!

Jag älskar dig Chris ♥

Mums!Jag älskar dig

Det kommer lite mer bilder sen när jag fått dom.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0