Seeg

Jag har varit seg hela helgen och är det fortfarande, börjar fundera på om jag kanske börjar bli sjuk. Jag brukar alltid bli seg och trött innan jag blir sjuk. Men man får hoppas på att det inte är så, lovet kommer ju snart.
Det ska bli riktigt härligt med höstlov, känner verkligen att det behövs,

Jag har tidigare skrivigt om mitt blodtryck. Var hos skolsyster idag och kollade ifall det hade sjunkigt något sen jag började med minipiller, men det hade det inte gjort direkt. Det låg på 140/89, känns inte så kul.
Jag är en hetsig människa, men det är liksom inget jag tänker på i stunden. Kommer på det efter när jag märker att jag blir slut i kroppen, hjärtat dunkar hårt och ibland får jag ont i hjärtat också.

Min pappa har ett såkallat "Stresshjärta" vilket jag tror att jag kan ha också, jag stressar mycket, vet inte varför har alltid mycket tid på mig när jag ska till skolan eller träffa någon. Det blir bara så att jag stressar.
Så jag måste lära mig att ta det lugnt och vila lite oftare...


Mamma ringde doktorn idag eftersom skolsyster tyckte att vi skulle göra det, och bara för att jag har haft högt blodtryck i ungefär ett år så anser dom inte att det är så vikigt att ge mig en läkar tid fort, så jag fick en den 17 november.
Det stör mig, förstår inte dom att det är jobbigt för mig att må som jag gör till och från. Jag menar det är inte kul att få ont i hjärtat då blir man bara orolig. Jag får se vad som händer efter jag har varit hos doktorn. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0