Grinda med tjejerna


12/7
åkte jag, Cissi och Mellis ut i stockholms skärgård - Grinda.
Båtfärden dit var otroligt varm, vi klarade inte av att vara ute på båten så vi gick in och satte oss.


Vi kom fram till Grinda vid 16.00 då lämnade vi av oss all packning. Cissi och jag började vandrigen från norra Grinda till södra.
Det var ett helvete att gå i värmen, det är 30 grader under den helgen.
Jag och Cissi anlände till södra Grinda där vi bokarde våran tältplats - två nätter skulle vi stanna.


Vi hade tagit med oss fläskfilé och en engångsgril för att äta det till middag, sen får vi reda på att det är eldningsförbud. Det var inte så kul att höra det.
Jag och Cissi blev tokiga och visste inte vad vi skulle göra. Orkar inte ta hela historien, men 2 timmar senare kom vi tillbaka till Mellis och tältningsplatsen. Mellis hade satt upp tältet och bäddad för kvällen, vilket var helt underbart gjort av henne :)
Hur som helst, innan jag och Cissi gick tillbaka till tältningsplatsen fick vi reda på att man får grilla. Så allt löste sig ändå.

Så vi gick och grillade våran fläskfilé och knäckte några cider, kvällen blev bara roligare och roligare.
Vi lyssnade på bra musik och var rikigt glada, vårat uppdrag med att komma från Lidingö hade lyckats! Första kvällen var underbar, det kommer vara ett fint minne vi kommer ha kvar hela livet. Haha hoppas jag iallafall.
Vi hade lovat varandra att inte snacka om killarna, men om jag ska vara helt ärlig så gick det inte så bra direkt.

Mellis



Cissi var nog den som kände av alkoholen först skulle jag tro, hon blev lite väl speedad.
Sen kom jag och Mellis ikapp henne.
Senare på kvällen började vi våran vandring mot södra Grinda igen, vi skulle kolla ifall det fanns några andra ungdomar som gjorde någonting, men tydligen inte. Vi hittade iallafall en jätte mysig plats vid vattnet där vi satte oss en stund och pratade om allt mellan himmel och jord.

Jag orkade inte sitta där så länge så vi drog oss tillbaka för att sova, sen visade det sig att jag inte kunda somna så jag tvingar upp Cissi 03.00 på morgonen. Så vi drog till vattnet och tog en cigg och kollade på sjuka människor som badade nakna och sånt, helt oförberett.

Dagen efter var solen på topp, vi drog till stranden direkt när vi hade vaknat och solade och badade hela dagen, sen kom vi fram till att vi ville åka hem en dag tidigare, så jag och Mellis gick och kollade om båten gick, vilken den gjorde. Mellis och jag bestämmde på vägen tillbaka att vi skulle lura Cissi att båten inte gick. Hahaha, tror ni inte hon gick på det eller!
Vi åkte hem 19.00 och vi var helt slut och jätte hungriga. Och då kommer vi till den delen av det hela då jag verkligen tappade humöret, tror ni båten hade någon mat kvar - nej verkligen inte. Det räcker inte med att dom som jobbade på båten var otrevliga, sen har dom ingen mat... men jag klarade mig iallafall.



Juste jag glömde berätta att myggen var på som fan där borta, alla fick myggbett överallt.
Det var allt från våran underbara semester i stockholms skärgård
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0