Bakade scones

→ Söndagen den 3 augusti

Var en jätte tråkig dag, jag hade ingenting att göra. Så jag bestämde mig för att baka scones till frukost - en väldigt sen frukost.

Resultatet på bröden blev bra. Jag vet att scones ska vara runda "kakor" delat i fyra delar, men mina ser ut såhär


Mina fina scones

Scones

Ingredienser:

  • 8 dl vetemjöl
  • 1 tsk salt
  • 4 tsk bakpulver
  • 100 g margarin
  • 3 dl mjölk

Gör så här:

Ugnen ska vara på 250 ˚

Blanda alla ingredienser utom mjölken, sen när degen är bra häll i mjölken och rör om tills det ser bra ut.

Grädda 10 i ugnen tills sconesen har fin gyllenbrun färg.



Senare på dagen spelade jag wii fit, det är ett kul spel men även väldigt jobbigt. Det är som att vara i ett tecknat gym.

Sen vid 23.00 tiden åkte jag in till stan för att möta Mellis och Cissi som hade varit borta mot Uppsala hållet.

Dagen var inte så misslyckad ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0